Bokrecension: Erövringen är ett måste för alla politiker att läsa

Gästskribent: Lotta Söderström

Jag läste Sameh Egyptsons ”Holy white lies” 2019 och minns att jag tänkte: den här boken måste bli översatt till svenska. Hösten 2020 kom den så äntligen ut översatt till svenska och döpt till ”Erövringen” om Muslimska brödraskapets infiltration av Sverige. Vilken käftsmäll säger jag bara! Vare sig du är teolog, historiker, student, professor, snickare, bagare, svetsare eller städerska så kan du läsa boken.

Är du politiker bör du verkligen läsa boken! Det är din plikt som folkvald att visa Sverige och befolkningen respekt genom att läsa Samehs oerhört välskrivna rapport. I hans bok finner vi tillräckligt med fakta och dokumentation för att fastställa hur grundlurade vi blev när vänstern och de gröna gav tillträde och makt till islamistiska rörelser i Sverige. Läs om riksdagsvalet 1994 då Socialdemokraterna köpslog med Muslimska brödraskapet för att få muslimernas röster. Det är stundtals som en skräckfilm att läsa ”Erövringen”, men kunskap är makt och desto fler som läser och genomskådar vad som sker just nu, desto starkare står vi mot fienden.

För det är det Sameh Egyptsons bok handlar om. Islamismen har blivit ett allt större hot runt om i Europa och i det dolda flyttar islamister ständigt fram sina positioner. Islamism är våldbejakande och stark fiende till demokrati och yttrandefrihet och hör inte hemma i Sverige. Läs ”Erövringen” och skaffa dig kött på benen så att du kan argumentera emot nästa gång någon säger att det är bra att Folkbildningsrådet betalar ut miljonbelopp till Studieförbundet Ibn Rushd så att muslimer får lära sig svenska och om svensk kultur, när de i själva verket studerar arabiska, läser Koranen och marineras i hatet mot väst.

En tanke på “Bokrecension: Erövringen är ett måste för alla politiker att läsa

1. Att läsa boken – blir ett ”smärtsamt” uppvaknande! Som ”gammal” polis – har mycket av vad Sameh beskriver – funnits framför ögonen!
    Senare i mitt ideella arbete inom kyrkan – samma sak!